Digitalizace - Slyšíme vás!
Budujeme úřad pro 21. století
Ministerstvo, kde digitalizace funguje. Nejde nám o „nablýskaná hejblátka“, ale o praktickou pomoc všem občanům.


Fronty na úřadech?
Kdepak, stačí pár kliknutí v Jendovi
V roce 2022 jsme spustili online klientskou zónu Jenda. Jedno místo, kde máte přehled o svých příspěvcích i žádostech.
Stačí se přihlásit, třeba přes bankovní identitu. Vybrat pomoc, o kterou chcete žádat. A Jenda vám sám řekne, co od vás bude potřebovat. Přičemž všechno zvládnete i přes mobil.
Jenda je zkratka JEdnoduše Na DÁvky.


Co všechno už dnes vyřídíte v Jendovi?
Rodičovský příspěvek
Zjednodušili jsme život pečujícím rodičům. O rodičák si už přes Jendu žádá více než polovina z nich.
Zprostředkování zaměstnání
Hledáte zaměstnání? Úřadu práce si nově můžete říct o pomoc online v Jendovi.
Přídavek na dítě
Jednodušší to mají i nízkopříjmové rodiny. Každá třetí žádá o přídavek na dítě online.
Příspěvek na bydlení
Rychleji pomáháme také lidem, co nezvládají zaplatit bydlení a energie. Skoro polovina žadatelů si říká o příspěvek na bydlení přes Jendu.
Podpora v nezaměstnanosti
Nově můžete zažádat o podporu přímo v mobilu. Je to pohodlnější i rychlejší.
„Za dva a půl roku jsme udělali obrovský kus práce. Služba naší klientské zóny Jenda dnes snese srovnání s bankovními aplikacemi.“

Co dál vyřídíte online?
Žádost o důchod
Tady zájem mezi seniory překonal naše očekávání. Přes portál ČSSZ si o důchod říká 8 % žadatelů. V Praze dokonce každý pátý.
Rekvalifikaci
Startujete druhou kariéru? Na rekvalifikace z e-shopu Jsem v kurzu se přihlásilo 30 818 lidí. Úřad práce na ně přispívá až 50 tisíc korun.
Nejoblíbenější kurzy:
Obsluha osobního počítače
Programátor webových aplikací
Účetnictví s využitím výpočetní techniky
Co přináší digitalizace?
1. Jednodušší žádosti
Zapomeňte na hory papírů. Jenda nabízí jednoduchý online formulář, kde si navíc kolonky jako příjem nebo náklady na energie vyplní sám. Stačí dát souhlas.
Pokud vyplníte dodavatele energie správně, je úspěšnost sehrání téměř 100 %.
2. Zrychlilo se zpracování
Zapomeňte na nekonečné čekání. Díky digitalizaci se výrazně zkrátila doba zpracování žádostí. Lidé tak dostávají svoje peníze včas.
Například vyřízení přídavku na děti jsme za poslední 2 roky zrychlili 4x. 96 % žádostí vyřídíme v zákonné lhůtě.
3. Šetříte čas při podávání
Zapomeňte na dlouhé fronty na úřadech. Všechno potřebné vyřídíte snadno a rychle ve svém mobilu.
A lidé to oceňují. Když online žádost o rodičák jako ve škole hodnotilo 28 tisíc lidí, drtivá většina dala jedničku.
4. Úředníci na vás mají víc času
Zapomeňte na zavalené úředníky. Digitalizace jim uvolnila ruce. Bez papírování mají větší prostor vám pomoct.
Zatímco ještě před dvěma lety stihli úředníci vyřídit v termínu jen něco přes polovinu žádostí o příspěvek na bydlení, dnes je to 91 %.
Díky digitalizaci mají dnes úředníci více času na klienty.
Co chystáme?
1. Superdávku
Místo příspěvku na živobytí, příspěvku na bydlení, doplatku na bydlení a přídavku na dítě přijde nová superdávka, o kterou půjde v Jendovi požádat online. Jenda vám sám řekne, na jakou částku máte ve své situaci nárok.

2. Administraci dětských skupin
Chceme ulehčit vznik i provoz dětských skupin, které jsou čím dál větší pomocí pro rodiče, kteří se po rodičovské začínají vracet do práce.

3. Digitalizace dávek pro lidi se zdravotním znevýhodněním
Přinese to významné zkrácení času, než se dávka dostane k žadatelům, zvlášť k těm v opravdu těžkých životních situacích.

4. Jednotné měsíční hlášení
Zaměstnavatel bude konečně posílat všechna povinná data najednou: na jedno místo, v jeden termín. Jednoduše a bez papírů.

5. Dál propojujeme úřady mezi sebou
Úřady nemají obíhat lidé, ale data.
